GR11: El CEA arriba a La Cortinada (Andorra) en una jornada molt dura

Caminar per les muntanyes andorranes, comporta haver de superar grans desnivells en poca distància. Això va ser el que va pesar a les cames dels participants en la darrera sortida del Club Excursionista Anoia. L’etapa, es va iniciar a Encamp (1280m), on el primer objectiu era el de guanyar els primers 700 metres de desnivell positiu fins arribar al Coll d’Ordino (1983m). Aquest inici, va permetre poder observar una perspectiva excepcional d’Encamp, primer creuant la població i, seguidament, enfilant-se per les Bordes de Montalari. Un cops arribats al Coll, es va poder observar un paisatge de les Valls i, on un piló, indicava el dibuix dels punts visibles des d’aquell indret. Entre ells, el Pic de Casamanya (2740m) a la dreta i, enfront i el més alt d’Andorra, el Comapedrosa (2942m). Immediatament, el desnivell seria negatiu de 650 metres fins les immediacions d’Ordino. Tot això, pujada i baixada, solament en una distància de 7 kms en pla.
Tot i que el tram que es volia cobrir en aquesta etapa era ambiciós en quan a distància i desnivells, s’intentava poder arribar a Arinsal per facilitar l’etapa pròxima a aquesta, degut a que el proper tram a cobrir, demana endinsar-se durant un parell de dies a l’alta muntanya i aconseguir passar a Àreu, altra vegada en terres catalanes. Tot això no va ser possible, ja que a més dels desnivells detallats, els caminants encara van haver de salvar uns quants més de gran duresa. L’horari solar i la meteorologia, es van posar d’acord per afegir dificultat damunt dels excursionistes. Però, un cop més, el seny va prevaldre entre ells i, la decisió va ser de cloure la ruta a La Cortinada. Com dèiem, aquesta decisió, complica amb mesura la pròxima etapa del GR11. Caldrà una molt bona planificació per repartir la duresa del tram a guanyar. Però això, està previst que es realitzi el proper 18 i 19 de desembre. Queden dies per poder-ho planificar correctament però, potser, els tècnics del CEA, hauran d’afegir un altre condicionant: la neu.